CRM

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان

CRM

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان

۱۰ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱ ق.ظ

موبایل فروشگاه

موبایل فروشگاه

این اپلیکیشن یک فروشگاه مجازی است که روی موبایل کاربران نصب می شود و ما عملا روی گوشی موبایل مشتریان خود یک شعبه افتتاح می کنیم . این فروشگاه همراه می تواند آخرین محصولات جدید را به مشتری یادآوری کند بر اساس سلیقه مشتری و سوابق خرید قبلی به مشتری پیشنهاد های هوشمند بدهد .

این فروشگاه هوشمند به واسطه اینکه با CRM طلوع یکپارچه می باشد، می تواند موبایل فروشگاه را به فروشگاه هوشمند تبدیل کند.

همچنین ایجاد شرایط خاص فروش، فروش های ویژه، جشنواره های فروش که از سیستم CRM فرماندهی می شود، در این موبایل فروشگاه قابل پیاده سازی خواهد بود.

برای توسعه کسب و کارهای خود از ابزار های روز غاقل نشوید.

 

"به مشتری خدمت کن"....  به همین سادگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ بهمن ۹۵ ، ۱۱:۳۱
نسیم حبیبی
سه شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۴۳ ب.ظ

نرم افزار مدیریت خدمات پشتیبانی طلوع

نرم افزار مدیریت خدمات و پشتیبانی طلوع

امروزه ارائه خدمات مناسب در سازمان ها می تواند نقش مهمی در بالابردن شاخص رضایت مندی پرسنل هر سازمان باشد .

همچنین دریافت نظرات و پیشنهادات و نظرسنجی های مرتبط با هر خدمت می تواند به مدیران پشتیبانی امکان بررسی شرایط موجود و تشخیص نقاط ضعف و قوت را بدهد تا بر اساس آن برنامه ریزی ها به سمت ارائه خدمات بهتر در زمان مناسب با کیفیت بالا سوق داده شود. نرم افزار مدیریت خدمات و پشتیبانی طلوع با ایجاد زیر ساخت مناسب این امکان را فراهم می نماید تا کلیه اطلاعات و سوابق مراکز رفاهی، خدمات ارائه شده در مراکز، کارکنان استفاده کننده از این خدمات، و نظرسنجی هر کدام از کارکنان از خدمات ارائه شده در سیستم ثبت شده و با استفاده از گزارش های کاربردی سیاست های مدیریتی را به سمت بالا بردن رضایت کارکنان هدایت نمائید. 

مزایای سیستم :

  1. افزایش رضایت مندی کارکنان و مخاطبان
  2. نظارت بر خدمات ارائه شده در مراکز مختلف
  3. افزایش سرعت و کیفیت در ارائه خدمات
  4. ایجاد رابطه دوطرفه

امکانات سیستم :

  1. امکان ثبت اطلاعات کارکنان و متقاضیان ( اشخاص استفاده کننده از خدمات )
  2. امکان ثبت اطلاعات مراکز رفاهی
  3. امکان تعریف خدمات قابل ارائه در هر مرکز رفاهی (اتاق و سوئیت)
  4. امکان رزرو یک اتاق یا سوئیت به نام شخص
  5. امکان ثبت زمان ورود و خروج (زمان شروع و اتمام استفاده از امکانات)
  6. امکان انجام نظرسنجی اتوماتیک در زمان تسویه
  7. امکان تخصیص امتیاز به هر مرکز رفاهی توسط شخص استفاده کننده
  8. امکان دریافت و ثبت انتقادات و پیشنهادات در پرونده هر مرکز

"به مشتری خدمت کن"....  به همین سادگی


http://www.toluesoft.com/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۴۳
نسیم حبیبی
شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۵، ۰۳:۴۷ ب.ظ

نرم افزار خزانه داری

نرم افزار خزانه داری

  1. تعریف بانک ها، شعب و حساب های بانکی و تعیین دارندگان حق امضا
  2. تعریف صندوق ها و تعیین صندوق داران برای هر صندوق و دارندگان حق امضاء
  3. تعیین ویژگی برای حساب ها بانکی براساس نوع حساب تفصیلی و موجودی اولیه و موجودی رزرو شده و موجودی جاری
  4. مغایرت گیری بانکی برای حساب های بانکی
  5. تعیین ویژگی برای صندوق براساس نوع حساب تفصیلی و موجودی نقد و موجودی چک
  6. امکان ثبت انواع مراحل ثبت چک در خزانه و قابلیت اضافه کردن عملیات جدید
  7. دریافت و پرداخت نقدی، چک، اسناد اعتباری نزد صندوق بصورت تجاری و غیر تجاری، بصورت اعتباری، ریالی و ارزی
  8. انتقال اسناد و وجوه بین صندوق ها و بانک ها با اعمال کنترل روی ویژگی هر یک
  9. تبدیل اسناد دریافتنی و پرداختنی تضمینی به عادی
  10. صدور و دریافت چک، واگذاری و به حساب خواباندن چک، پاس کردن و عودت چک
  11. تعیین مامور وصول برای هر یک از اقلام اسناد دریافتنی و پرداختنی
  12. تعریف دسته چک و سفته براساس بانک و صندوق
  13. مشاهده وضعیت چک طی عملیات مختلف و تاریخچه ای ریز عملیات بصورت طبقه بندی شده
  14. مشاهده وضعیت هر یک از اقلام اسناد پرداختنی و دریافتنی در عملیات های مختلف و تاریخچه ای ریز عملیات انجام شده بصورت طبقه بندی شده
  15. تعریف انواع تنخواه گردان و تنخواه دران براساس حساب تفصیلی
  16. تعیین سقف موجودی برای هر تنخواه دار و تعریف موجودی اولیه براساس وجوه نقدی و چک
  17. امکان اضافه کردن عملیات مختلف برای تنخواه داران
  18. طبقه بندی اسناد پرداختنی و دریافتنی براساس وضعیت سند همچون بررسی نشده، دائم، ابطالی، سند حسابداری شذه
  19. امکان جستجو سند پرداختنی و دریافتنی در وضعیت های مختلف سند
  20. ثبت خودکار سند حسابداری با تغییر وضعیت سند پرداختنی یا دریافتنی به سند حسابداری
  21. امکان ذخیره عملیات های مختلف در ثبت اسناد دریافتنی و پرداختنی
  22. صدور سند دریافتنی یا پرداختنی ساده یا تجمیعی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ بهمن ۹۵ ، ۱۵:۴۷
نسیم حبیبی
سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۰۴:۰۸ ب.ظ

نرم افزار خزانه داری

نرم افزار خزانه داری

  1. تعریف بانک ها، شعب و حساب های بانکی و تعیین دارندگان حق امضا
  2. تعریف صندوق ها و تعیین صندوق داران برای هر صندوق و دارندگان حق امضاء
  3. تعیین ویژگی برای حساب ها بانکی براساس نوع حساب تفصیلی و موجودی اولیه و موجودی رزرو شده و موجودی جاری
  4. مغایرت گیری بانکی برای حساب های بانکی
  5. تعیین ویژگی برای صندوق براساس نوع حساب تفصیلی و موجودی نقد و موجودی چک
  6. امکان ثبت انواع مراحل ثبت چک در خزانه و قابلیت اضافه کردن عملیات جدید
  7. دریافت و پرداخت نقدی، چک، اسناد اعتباری نزد صندوق بصورت تجاری و غیر تجاری، بصورت اعتباری، ریالی و ارزی
  8. انتقال اسناد و وجوه بین صندوق ها و بانک ها با اعمال کنترل روی ویژگی هر یک
  9. تبدیل اسناد دریافتنی و پرداختنی تضمینی به عادی
  10. صدور و دریافت چک، واگذاری و به حساب خواباندن چک، پاس کردن و عودت چک
  11. تعیین مامور وصول برای هر یک از اقلام اسناد دریافتنی و پرداختنی
  12. تعریف دسته چک و سفته براساس بانک و صندوق
  13. مشاهده وضعیت چک طی عملیات مختلف و تاریخچه ای ریز عملیات بصورت طبقه بندی شده
  14. مشاهده وضعیت هر یک از اقلام اسناد پرداختنی و دریافتنی در عملیات های مختلف و تاریخچه ای ریز عملیات انجام شده بصورت طبقه بندی شده
  15. تعریف انواع تنخواه گردان و تنخواه دران براساس حساب تفصیلی
  16. تعیین سقف موجودی برای هر تنخواه دار و تعریف موجودی اولیه براساس وجوه نقدی و چک
  17. امکان اضافه کردن عملیات مختلف برای تنخواه داران
  18. طبقه بندی اسناد پرداختنی و دریافتنی براساس وضعیت سند همچون بررسی نشده، دائم، ابطالی، سند حسابداری شذه
  19. امکان جستجو سند پرداختنی و دریافتنی در وضعیت های مختلف سند
  20. ثبت خودکار سند حسابداری با تغییر وضعیت سند پرداختنی یا دریافتنی به سند حسابداری
  21. امکان ذخیره عملیات های مختلف در ثبت اسناد دریافتنی و پرداختنی
  22. صدور سند دریافتنی یا پرداختنی ساده یا تجمیعی

 

"به مشتری خدمت کن"....  به همین سادگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ بهمن ۹۵ ، ۱۶:۰۸
نسیم حبیبی
يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۴۴ ق.ظ

نرم افزار مدیریت باشگاه نمایندگان

نرم افزار مدیریت باشگاه نمایندگان

  1. امکان اتصال به سیستم CRM
  2. امکان نمایش پروفایل نماینده در پانل اختصاصی خود
  3. امکان ویرایش اطلاعات نماینده در پانل اختصاصی خود
  4. امکان نمایش قوانین باشگاه نمایندگان
  5. امکان نمایش اخبار ویژه نمایندگی ها
  6. امکان دریافت نظرات نمایندگی ها از طریق فرم ارتباط با ما
  7. امکان درج اطلاعات در بخش درباره ما
  8. امکان درج لینک شبکه های اجتماعی
  9. امکان درج چندین تصویر در بخش اسلایدر تصویری به صورت متحرک
  10. امکان فعال شدن برنامه باشگاه نمایندگان روی دامنه مستقل
  11. امکان درج کامنت ذیل هر مطلب توسط نماینده
  12. امکان ثبت کامنت در پرونده نماینده و ارجاع آلارم به کارشناس نمایندگی
  13. امکان ثبت اطلاعات مشتریان (End User) هر نماینده در پانل اختصاصی خود
  14. امکان نمایش لیست مشتریان (End User) هر نماینده در پانل اختصاصی خود
  15. امکان ویرایش اطلاعات مشتریان (End User) توسط نماینده
  16. امکان ثبت اطلاعات مشتریان در CRM به عنوان مشتریان این نماینده
  17. امکان نمایش گروه و زیرگروه محصولات مطابق گروه بندی محصولات در CRM
  18. امکان نمایش توضیحات محصولا به همراه تصویر و قیمت در صفحه نمایش محصولات
  19. امکان جستجو در لیست محصولات به صورت پیشرفته
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ بهمن ۹۵ ، ۱۰:۴۴
نسیم حبیبی
دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۰۸ ب.ظ

نرم افزار مدیریت باشگاه تامین کنندگان

نرم افزار مدیریت باشگاه تامین کنندگان

  1. امکان اتصال به سیستم CRM
  2. امکان نمایش پروفایل تامین کننده در پانل اختصاصی خود
  3. امکان ویرایش اطلاعات تامین کننده در پانل اختصاصی خود
  4. امکان نمایش قوانین باشگاه تامین کنندگان
  5. امکان نمایش اطلاعیه های ویژه تامین کنندگان
  6. امکان دریافت نظرات تامین کنندگان از طریق فرم ارتباط با ما
  7. امکان درج لینک شبکه های اجتماعی
  8. امکان درج چندین تصویر در بخش اسلایدر تصویری
  9. امکان فعال شدن برنامه باشگاه تامین کنندگان روی دامنه مستقل
  10. امکان درج کامنت ذیل هر طلب توسط تامین کننده
  11. امکان ثبت کامنت در پرونده نماینده و ارجاع آلارم به کارشناس تامین کنندگان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۰۸
نسیم حبیبی
شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۱۹ ب.ظ

وب سایت ویژه شرکت ها

وب سایت ویژه شرکت ها

سامانهٔ مدیریت محتوا (به انگلیسی: Content Management System و به اختصار: CMS)، مجموعه‌ای از رویه‌ها برای مدیریت روند کار در یک محیط مشارکتی است. این رویه‌ها می‌توانند دستی یا رایانه‌ای باشند. این رویه‌ها طراحی می‌شوند که:


  • افراد زیادی بتوانند مشارکت کنند و داده‌های مختلفی را به اشتراک بگذارند
  • داده‌ها دارای کنترل دسترسی براساس نقش کاربران باشند. نقش کاربران تعیین می‌کند که چه کاربری چه چیزی را می‌تواند ویرایش کند یا ببیند
  • ذخیره‌سازی و بازیابی داده‌ها را آسان کند

در یک CMS، داده می‌تواند هر چیزی باشد، مانند اسناد، فیلم، عکس، شماره تلفن، داده‌های علمی و غیره. CMSها بیشتر برای ذخیره، کنترل، بازبینی، توسعه معنایی و انتشار اسناد به‌کار می‌رود.
شرکت نرم افزاری ایده پرداز طلوع در این راستا به طراحی و تولید سیستم مدیریت محتوا با امکانات زیر نموده است :

1. صفحه درباره ما
2.صفحه ارتباط با ما
3.آمار بازدید
4. امکان ایجاد صفحات به تعداد نامحدود
5.امکان ناوبری در سایت جهت مدیریت جانمایی و دسته بندی صفحات و ماژول ها
6.امکان مدیریت داینامیک  کلیه بخش ها از جمله لوگوی بالای سایت و اطلاعات پایین سایت 
7.امکان درج مقالات  در  گروه بندی های  تعریف شده در بخش مقالات
8.
امکان درج خبر در  گروه بندی های  تعریف شده در بخش خبر
9.
امکان عضویت  با تعریف  الگوهای سطوح دسترسی برای هر کاربر
10.
امکان درج اطلاعات کامل از محصولات در  گروه بندی های  تعریف شده  در بخش محصولات  به همراه نمایش محصولات پر بازدید و آخرین محصولات تعریف شده
11.
امکان درج قیمت برای محصولات تعریف شده و فعال شدن سبد کالا برای سفارش  محصول در فروشگاه  به همراه  صدور صورت حساب مشتری
12.امکان جستجو به همراه امکان فعال شدن کلمات کلیدی
13.
امکان درج تازه ها در گروه بندی های تعریف شده در بخش تازه ها
14.
امکان ایجاد باشگاه مشتریان و فعال شدن کنترل پانل اختصاصی برای مشتریان در سایت
15.
امکان درج عکس روز به همراه توضیحات که به صورت راندوم نمایش داده می شود
16.
امکان ایجاد گالری  و درج عکس به همراه توضیحات هر عکس ر گروه های ایجاد شده
17.
امکان فعال شدن کامنت برای هر مطلب توسط هر کاربر و مدیریت کامنت ها
18 .
اسلایدر با امکان فعال کردن لینک به آدرس دلخواه
19.
اسلایدر متنی متحرک قابل لینک به صفحات دیگر
20
.امکان ایجاد نظر سنجی در سایت
21.
لینکستان
22.
امکان درج آگهی در سایت با قابلیت تعریف زمان انقضا در تاریخ معیین ، بروز رسانی آگهی،پرداخت مبلغ آگهی در سایت

در این سیستم با تعریف الگوهای دسترسی مختلف، می توان به کاربران مجوزهای لازم جهت ورود و یا ویرایش اطلاعات را داد .
این سیستم دارای 6 ماه پشتیبانی بوده و به صورت اتوماتیک نسخه های جدید آن بروزرسانی می شود.

  "به مشتری خدمت کن"....  به همین سادگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۱۹
نسیم حبیبی
چهارشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴ ب.ظ

سیستم مدیریت محتوا ویژه مدارس

سیستم مدیریت محتوا ویژه مدارس


CMS (Content Management System)، نام عمومی نرم‌‏افزارهایی است که برای مدیریت محتوای وب‏ سایت‏های پویا مورد استفاده قرار می‏گیرند. این نرم‏ افزارها این امکان را به مدیران وب‏ سایت می‏دهند که بدون داشتن هرگونه اطلاعات فنی و برنامه ‏نویسی به مدیریت محتوای وب‏ سایت خود بپردازند. علاوه بر ایجاد و نگهداری وب سایت، کنترل گردش اطلاعات، مدیریت چیدمان و نحوه نمایش اطلاعات و ابزارهای بصری ورود اطلاعات از بخشهای اساسی سیستم مدیریت محتوای وب سایت می باشد.

از آنجایی که نرم افزار مدیریت محتوای ویژه مدارس شرکت نرم افزاری ایده پرداز طلوع تماماً توسط متخصصان ایرانی و فارسی زبان طراحی شده است، لذا بر خلاف دیگر نرم افزارهای ترجمه شده به فارسی در هیچ قسمتی کاربران ایرانی را با مشکل مواجه نمی‌کند و نیز خصوصیت بارز این سیستم که باعث متمایز شدن آن از نمونه های داخلی و خارجی گردیده، تولید سایتهای پویا بدون محدودیت زبان و  بدون تغییر در ساختار نرم افزاری آن می باشد.

مشخصات کلی نرم افزار:


  • مدیریت مستقیم محتوا و طراحی سایت بدون نیاز به دانش فنی
  • کاهش هزینه و زمان در ساخت و به روز رسانی  وب سایت    
  • بخشهای مختلف این سیستم شامل:

    •     بخش اخبار با قابلیت گروه بندی
    •     مقالات با قابلیت گروه بندی
    •     بانک سوالها با قابلیت تعریف دروس
    •     صفحه معرفی انجمن اولیاء و مربیان
    •     بخش مشاوره تحصیلی
    •     صندوق پیشنهادهای مدرسه
    •     صفحه  معرفی رشته های تحصیلی
    •     صفحه معرفی دانش آموزان ممتاز
    •     صفحه تاریخچه و معرفی مدرسه
    •     تصاویر در گروه بندی دلخواه
    •     معرفی کتاب در دسته بندی دلخواه
    •     صفحه برنامه امتحانات
    •     لینک به سایت های مفید در دسته بندی دلخواه
    •     معرفی آموزش وپرورش منطقه و سازمان استان
    •     ارتباط با ما
    •     معرفی نرم افزار و دانلود
    •     عضو گیری در سایت در گروه بندی های قابل تعریف
    •     آمارگیری بازدیدکنندگان
    •     سیستم بنرهای تبلیغاتی
    •     سیستم نظر سنجی
    •     سیستم مناسبت ها
    •     سخن روز
    •     قابلیت تغییر template  سایت
    •     قابلیت تعریف انواع بلاک های HTML  
    •     RSS   و ماژولهای تعریف شده در سیستم
    •     قابلیت تعریف جاگذاری بلاک ها در صفحه
    •     قابلیت تعریف سطوح دسترسی به بلاک های تعریف شده
    •     قابلیت تعریف منوهای دینامیک
    •     قابلیت جستجو در سایت
 

  "به مشتری خدمت کن"....  به همین سادگی

تهیه و تنظیم : ایده پرداز طلوع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ بهمن ۹۵ ، ۱۲:۰۴
نسیم حبیبی
سه شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۱۶ ب.ظ

هفت قانون فروش موفق

هفت قانون فروش موفق

فروش حرفه‌ای مانند آشپزی ترکیبی از علم و هنر است. هرگز بدون این هفت ماده اولیه ارزشمند، قدم به آشپزخانه نگذارید. اگر برای طبخ غذای خود، هر یک از آن‌ها را در اختیار ندارید و یا آن‌ها را با نسبت یا ترتیب اشتباه با‌هم ترکیب کنید، هیچ فروشی انجام نمی‌شود.

بیایید از تشبیه دیگری استفاده کنیم. فروش مانند شماره‌گیری یک شماره تلفن هفت‌رقمی است. اگر می‌خواهید با فرد آن‌طرف خط ارتباط برقرار کنید، باید این اعداد را با ترتیب صحیح وارد کنید. در فروش نیز باید از این فرایند مشخص هفت‌مرحله‌ای پیروی کنید تا بیشترین مقدار فروش، فروش مجدد و مشتریان معرفی‌شده را برای خود تضمین کنید.

قانون 1: تشخیص مشتریان واقعی

اولین قانون موفقیت در فروش «تخصیص زمان بیشتر به مشتریان احتمالی بهتر» است. ممکن است مشتریان احتمالی زیادی برای محصولات و خدمات شما وجود داشته باشند، اما همه آن‌ها مشتریان احتمالی مناسب شما نیستند. همان‌طور که در فصل 5 درباره استراتژی بازاریابی هشدار دادیم، در این بخش نیز درباره فرایند فروش هشدار می‌دهیم. اغلب مشتریان احتمالی برای شرکت شما و محصولات و خدمات شما مناسب نیستند.

خریداران اصلی محصولات و خدمات شما چه کسانی هستند؟ در بسیاری از کسب‌و‌کارها، 20 درصد مشتریان، 80 درصد محصولات و خدمات را می‌خرند. کار مهم شما پیدا کردن آن 20 درصد از مشتریان است. اگر در کار معامله سهام هستید، باید مشتریانی پیدا کنید که بیش از همه معامله می‌کنند. اگر تبلیغات می‌فروشید، باید مشتریانی پیدا کنید که بیشترین تبلیغات را می‌خرند.

این موضوع کاملا واضح است، اما بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارها هیچ شناختی از بهترین مشتریان خود ندارند. وقتی از شرکت‌های مختلفی بازدید می‌کنیم که تحقیقات گسترده‌ای در بخش بازاریابی انجام می‌دهند، با این وجود تیم فروش آن‌ها هدر دادن همه‌جانبه زمان و پول را متوقف نمی‌کند، به‌شدت متعجب می‌شویم. افراد بخش خدمات مشتری، تیم بازاریابی و نیروی فروش خود را گرد‌هم آورید تا درباره بهترین خریداران بازار صحبت کنند.
اولین کار شما تشخیص مشتریان واقعی از افراد مردد است. وقت کافی اختصاص داده و سوالاتی بپرسید. انرژی و منابع فروش شما محدود هستند. نمی‌توانید آن‌ها را برای افرادی هدر دهید که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند از شما خرید کنند.
مشتری احتمالی مناسب ویژگی‌هایی دارد که می‌توان آن‌ها را اینگونه طبقه‌بندی کرد:

• زمان‌بندی: مشتری احتمالی نیازی واقعی دارد که توسط محصولات و خدمات شما برآورده می‌شود و هم‌اکنون این نیاز وجود دارد.

• مشکل: مشتری احتمالی مشکلی شفاف و مشخص دارد که محصول و خدمت شما آن‌را حل می‌کند.

• ارزش: مشتری احتمالی هدف مشخصی دارد که با کمک محصولات و خدمات شما با هزینه‌ای بسیار کمتر از ارزش خود هدف، می‌تواند به آن دست یابد.

• درد: مشتری ناراضی است و یا ناخرسندی‌هایی‌ دارد که برطرف کردن آن‌ها از عهده محصولات و خدمات شما ساخته است.
• نتیجه: مشتری احتمالی نیازی دارد و یا می‌خواهد به نتایج مشخصی دست یابد و محصولات و خدمات شما باعث می‌شود که سریع‌تر، بهتر و ارزان‌تر به آن نتیجه دست یابد و بدون استفاده از این محصولات و خدمات چنین امکانی برایش میسر نمی‌شد.
شفافیت مهم‌ترین عامل در هر شرایطی است. هم شما و هم مشتری احتمالی باید به‌وضوح بدانید که چه نیاز، مشکل، هدف، نتیجه یا دردی وجود دارد و چرا محصول یا خدمت شما روشی مقرون‌به‌صرفه برای مواجهه با آن‌هاست.

قانون 2: ایجاد صمیمیت و اعتماد

با‌وجود همه داده‌ها و تخصص‌هایی که در فرایند فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد، اکثریت قریب‌به‌اتفاق تصمیمات خرید بر پایه احساسات، مخصوصا احساس خریداران (یا اطرافیان آن‌ها) نسبت به محصول و فروشنده اتخاذ می‌شود. نوع احساس خریدار به فروشنده، نوع احساس او نسبت به کل شرکت را شکل می‌دهد.
بهترین فرایند فروش فرایندی است که طی آن، مشکلات مصرف‌کننده را – با جزئیات واقعی – به او گوشزد کرده و سپس مزایای حاصل از راه‌حل‌های خود را به او نشان می‌دهید. البته، بزرگ‌ترین بخش فروش تا بعد از فروش ادامه پیدا می‌کند.

وقتی فروشی انجام می‌دهید، باید خدمت یا محصول را تحویل دهید و مطمئن شوید که به‌طور رضایت‌بخشی نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد و تا زمان مشخصی بعد از فروش، پاسخگوی شکایات و نگرانی‌های مشتریان باشید. به همین دلیل، مشتری در ابتدا به‌دنبال ارتباط است. تا زمانی که مشتری نگران است، ارتباط با فروشنده بسیار مهم‌تر از خود محصول یا خدمت است.

قانونی با عنوان «قانون تلاش غیر‌مستقیم» در فروش وجود دارد. بر اساس این قانون هرچه بر ارتباطات (رویکرد غیرمستقیم) تمرکز کنید، فروش بهتری خواهید داشت. اما هرچه بیشتر بر فروش تمرکز کنید و ارتباطات را نادیده بگیرید، احتمال فروش یا برقراری ارتباط خوب با مشتری ضعیف‌تر خواهد شد.

اعتماد و اعتبار مهم‌ترین عوامل در ارتباطات فروش هستند. مشتری باید کاملا به شما (فروشنده) اعتماد کند و اطمینان قطعی داشته باشد که به تعهدات خود عمل خواهید کرد. مشتری باید معتقد باشد که کارایی محصول و خدمت شما همان است که در ابتدا گفته‌‌اید و به همان ترتیب هم باقی خواهد ماند.

صحبت به فروش منجر نمی‌شود. بین تعداد سوالاتی که درباره نیازها و خواسته‌های مشتری می‌پرسید و قدرت ارتباطی که شکل می‌دهید، رابطه‌ای مستقیم وجود دارد. صحبت به فروش منجر نمی‌شود، پرسیدن به فروش منجر می‌شود.

به علاوه، بین گوش‌دادن دقیق به پاسخ‌های مشتریان و میزان علاقه و اعتماد مشتری به شما رابطه مستقیمی وجود دارد. واقعیت این است که گوش دادن اعتماد به‌وجود می‌آورد. برای ایجاد ارتباطی قابل‌اعتماد بین فروشنده و مشتری، هیچ راهی سریع‌تر و موثرتر از پرسیدن سوالات بسیار از مشتری و گوش سپردن دقیق به پاسخ‌ها نیست.

هر‌چه دقیق‌تر به سخنان مشتری گوش بسپارید، علاقه و اعتماد او به شما افزون‌تر شده و پذیرای محصولات و خدمات شما خواهد بود. سوالات، کلید کار و اعتماد، عامل حیاتی در این فرایند هستند.

قانون 3: تشخیص دقیق نیازها

بسیاری از مشتریان وقتی با شما صحبت می‌کنند نمی‌دانند نیازی دارند که برآوردن آن از عهده محصول یا خدمت شما ساخته است. آن‌ها افرادی مردد هستند و صرفا به جمع‌آوری اطلاعات می‌پردازند.
وقتی با مشتری صحبت می‌کنید، ممکن است نیازی داشته باشد که مشخص، نا‌مشخص یا غیرواقعی باشد. اگر نیاز مشخص باشد، ممکن است

مشتری روش دقیق برآورده کردن آن‌را بداند و یا نداند. ممکن است نیاز واقعی او با آنچه فکر می‌کند نیاز دارد، بسیار متفاوت باشد.

اگر نیاز نامشخص و مبهم باشد، شما و مشتری تنها از طریق معاینه و تشخیص می‌توانید نیازهای موجود را به‌دقت بشناسید و روش برآورده کردن آن‌ها به‌وسیله محصولات و خدمات خود را مشخص کنید.
در بسیاری از موارد، مشتری ممکن است فکر کند نیازی دارد، در‌حالی‌که شرایط او واقعا رضایت‌بخش است. او به محصول یا خدمت شما احتیاجی ندارد و کار شما به‌عنوان فروشنده حرفه‌ای آن است که این موضوع را به او گوشزد کنید.

پرسیدن سوالات مختلف کلی و جزئی و گوش‌سپردن به پاسخ آن‌ها، روش دقیق تعیین نیازها است. پردرآمدترین فروشنده‌ها، سوالات خود را از قبل به‌دقت آماده می‌کنند، آن‌ها را یاداشت کرده و به‌ترتیب می‌پرسند.
بدترین فروشنده کسی است که هرچه به ذهنش می‌رسد را بیان کند ودر حین مکالمه فروش، از یک مطلب به مطلب دیگر بپرد. پرسیدن سوالات نامرتبط بدون شک از اعتبار شما می‌کاهد و دستیابی به فروش را بسیار دشوار می‌کند.

قانون 4: ارائه متقاعد‌کننده

ارائه همان چیزی است که منجر به فروش واقعی می‌شود. در فرایند فروش می‌توانید اشتباهات زیادی مرتکب شوید، اما کیفیت ارائه، تعیین‌کننده خرید یا عدم خرید مشتری است.
بهترین روش فروش، نشان دادن، توضیح دادن و پرسیدن یک سوال است. برای مثال می‌گویید: «این یک نرم‌افزار حسابداری برای مشاغل کوچک است که با آن می‌توانید همه اعداد کسب‌و‌کار خود را مدیریت کنید. آیا به این موضوع علاقه دارید؟»
در ارائه فروش از «فروش آزمایشی» استفاده کنید. این سوالی است که می‌تواند بدون متوقف‌کردن فرایند فروش، جوابی «منفی» داشته باشد، زیرا فرصت دیگری برای ارائه پاسخ در اختیار فروشنده قرار می‌دهد. برای مثال:

فروشنده: آیا مایلید این نرم‌افزار را روی کامپیوتر منزل خود نصب کنید؟
مشتری: نه ترجیح می‌دهم در دفتر خود از آن استفاده کنم.

فروشنده: مشکلی نیست. این نرم‌افزار هم روی کامپیوترهای خانگی کار می‌کند و هم روی سیستم‌های سرور.

به‌علاوه، در ارائه فروش قوی و حرفه‌ای، مرتبا به تجارب مشتریانی که با موفقیت از این محصول یا خدمت استفاده کرده‌اند اشاره می‌شود. داستانمشتریانی را تعریف کنید که شرایطی نزدیک یا مشابه با مشتریان احتمالی داشته‌، محصول یا خدمت شما را خریده‌اند و از نتایج آن راضی هستند.

قانون 5: پاسخ‌گویی مؤثر  به اعتراضات

هیچ فروشی بدون اعتراض انجام نمی‌شود. اعتراض‌ها نشانگر علاقه هستند. هر‌چه مشتری احتمالی سوالات بیشتری درباره محصولات و خدمات شما بپرسد، احتمال اینکه علاقه کافی برای خرید آن‌ پیدا کند، بیشتر است.
«قانون شش» در مورد اعتراضات صدق می‌کند. این قانون می‌گوید تعداد اعتراضات به یک خدمت یا محصول بیشتر از شش مورد نیست. گاهی فقط یک یا دو مورد وجود دارد اما بیشتر از شش نخواهد شد. یک ورق کاغذ بردارید و پاسخ این سوال را بنویسید:

«مشتری احتمالی متناسب ممکن است چه دلایلی برای عدم خرید محصولات و خدمات من ارائه دهد؟»
حتی اگر ظرف مدت یک هفته یا یک ماه اعتراضات زیادی دریافت می‌کنید، می‌توان همه آن‌ها را در شش گروه یا کمتر طبقه‌بندی کرد. اعتراضات  احتمالی مهم را مشخص کنید و پاسخ‌هایی منطقی و مستحکم برای هر کدام از آن‌ها در نظر بگیرید تا وقفه‌ای در فرایند فروش ایجاد نشود.

قانون 6: قطعی‌کردن فروش

بازیکنان گلف می‌‌گویند: «اولین ضربه را برای نمایش می‌زنیم، اما در ضربات بعد، پول جایزه را نشانه می‌رویم.»
تاکنون همه مراحل فروش که درباره آن‌ها صحبت کرده‌ایم را انجام داده‌ا‌ید، اما توانایی شما برای قطعی کردن فروش و وادار کردن خریدار به اتخاذ تصمیم خرید همان زمانی است که «پول را نشانه می‌روید.»
قدرتمندترین واژه در فرایند فروش «درخواست» است. افراد زیادی از عدم پذیرش و یا شنیدن واژه «نه» در مکالمه فروش هراسانند و به همین دلیل، هیچگاه درخواست نمی‌کنند. آن‌ها منفعلانه می‌نشینند و امیدوارند مشتری پیشقدم شده و خدمات و محصولات آن‌ها را بخرد. اما چنین اتفاقی به‌ندرت روی می‌دهد. حتی اگر مشتری محصولی را بخواهد، به آن نیاز داشته باشد، بتواند از آن استفاده کند و استطاعت مالی خرید آن را داشته باشد، مسئولیت فروشنده این است که به این موضوع پرداخته و از مشتری درخواست خرید کند.

دعوت به خرید. شاید ساده ترین تکنیک قطعی‌کردن فروش دعوت به خرید است. وقتی محصول را ارائه کردید، بپرسید: «آیا نگرانی یا سوالی دارید که در موردش صحبت نکرده باشیم؟»
وقتی مشتری می‌گوید: «نه، فکر می‌کنم در مورد تمام موارد صحبت شد.» با گفتن جمله «خوب، پس چرا آن‌را امتحان نمی‌کنید؟» مشتری را دعوت به خرید می‌کنید.
همچنین، می‌توانید درباره نحوه تحویل محصول یا خدمت صحبت کنید.
بسیاری از مشتریان تنها به‌اندازه یک درخواست با خرید فاصله دارند. تنها چیزی که احتیاج دارند کمی تشویق و ترغیب است. وقتی از آن‌ها می‌پرسید «اگر علاقه‌مند هستید، چرا آن‌را امتحان نمی‌کنید؟» از شنیدن پاسخ «حتما، چرا که نه؟» شگفت‌زده خواهید شد.
خبر خوب این که اگر اعتماد و صمیمیت کافی ایجاد کنید، نیازها را به‌دقت تشخیص دهید، یک ارائه منفعت‌محور شفاف تدارک ببینید و به تمامی اعتراضات مشتری احتمالی پاسخ دهید، فروش خود‌به‌خود به‌سوی قطعی‌شدن پیش می‌رود. این کار ساده، آسان و تقریبا از پیش تعیین‌شده است. هیچگاه از درخواست کردن نترسید.

قانون 7: تکرار فروش و جذب مشتریان توصیه‌شده

این قانون، مهم‌ترین بخش فرایند فروش است. هدف همه کارهایتان باید مراقبت از مشتریان و حفظ آن‌ها به‌گونه‌ای باشد که منجر به خریدهای مجدد آن‌ها شده و باعث شود شما را به دوستان و آشنایان خود نیز توصیه کنند. با هر مشتری مانند مشتری میلیون‌دلاری برخورد کنید و فرض کنید که توانایی خرید حجم عظیمی از محصولات و خدمات شما را دارد و شما را به تعداد قابل‌توجهی از مشتریان احتمالی دیگر توصیه خواهد کرد.
به‌طور میانگین، هر‌کس سیصد نفر را به اسم می‌شناسد، این افراد می‌توانند دوستان، اقوام، معلمان، همکلاسی‌ها، همکاران، افرادی که در حیطه کاری خود با آن‌ها سرو‌کار دارید و یا معاشران شما مانند بانکدار یا حسابدار باشند.

فرض کنید تنها 10 درصد افرادی که مشتریان شما می‌شناسند، مشتریان احتمالی محصولات یا خدمات شما باشند. پس اگر با مشتری خود به بهترین نحو برخورد کنید، او می‌تواند سی مشتری دیگر به شما معرفی کند. هر‌کدام از این سی مشتری نیز 300 نفر را می‌شناسند و تقریبا 10 درصد آن افراد نیز می‌توانند مشتریان احتمالی شما باشند.

پس می‌بینیم که خریدار محصولات و خدمات شما می‌تواند ظرف چند ماه آینده 900 مشتری احتمالی دیگر برای شما به‌ارمغان آورد. آیا جالب‌توجه نیست؟ آیا این موضوع، در نحوه برخورد شما با مشتریانی که اکنون روبرویتان ایستاده‌اند، تفاوتی ایجاد نمی‌کند؟ امیدواریم این‌طور باشد.

فروش به مشتری معرفی‌شده به یک‌پانزدهم زمان، پول و انرژی لازم برای فروش تلفنی و یا فروش به یک مشتری جدید نیاز دارد. در خرده‌فروشی مواد مصرفی، وقتی مشتری راضی شما را به فردی توصیه می‌کند، 95 درصد فرایند فروش قبل از اولین دیدار انجام شده است. توصیه شفاهی – اگر به‌طور منظم و اصولی  به‌کار گرفته شود – روشی بسیار قدرتمند برای رشد کسب‌و‌کار است.

درخواست برای ارجاع. «قابل توصیه بودن» کلید جذب مشتریان توصیه شده است. ارائه خدمات عالی و اطلاعات آموزشی به مشتری موجب می‌شود که با اطمینان شما را به دوستان، خانواده و آشنایان خود توصیه کند. وقتی از مشتریان خود مراقبت می‌کنید، آن‌ها راغب می‌شوند دوستان‌شان نیز از چنین تجربه لذت‌بخشی برخوردار شوند.

در هر فرصت ممکن درخواست ارجاع کنید. می‌توانید بگوئید: «مشتری گرامی، من واقعا علاقه‌مندم با افرادی مانند شما کار کنم، آیا افراد فوق‌العاده دیگری مانند خودتان می‌شناسید که شاید به محصولات و خدمات ما علاقه‌مند باشند؟»
چه کسی ممکن است به شما بگوید هیچ فرد‌فوق‌العاده دیگری را نمی‌شناسد؟
وقتی یک مشتری راضی، مشتری احتمالی جدیدی معرفی می‌کند، نتیجه کار را به مشتری معرف گزارش دهید و جزئیات را برای او تعریف کنید. مردم نسبت به آنچه به دوستان و آشنایان آن‌ها گفته‌اید و پاسخ آن‌ها، کنجکاوی بیش‌از‌حدی دارند.

وقتی مشتری ارجاعی خرید می‌کند، یک نامه تشکر و یا حتی یک هدیه برای فردی که او را معرفی کرده بفرستید. گزینه مورد‌علاقه من سبد هدیه‌ای پر از خوراکی‌های خوشمزه است. مردم همیشه از دریافت هدایا خوشحال می‌شوند و اگر قدردانی‌تان را به آن‌ها نشان دهید، احتمالا در آینده نیز شما را به دیگران توصیه خواهند کرد.
کتاب‌ها، مقالات، سی‌دی‌ها و برنامه‌های آموزش فروش بسیاری به این هفت گام فرایند فروش پرداخته‌اند. نکته مهم آن است که گاهی بهبودی کوچک در یک حوزه، منجر به موفقیت‌های بزرگ می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۱۶
نسیم حبیبی
يكشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۵، ۰۳:۲۸ ب.ظ

نقش نرم افزار CRM در افزایش فروش هنگام رکود

نقش نرم افزار CRM در افزایش فروش هنگام رکود

 

کسب و کارها در هر صنعتی به هر اندازه ای که باشند قادرند از مزیت های که سیستم های اتوماسیون بازاریابی و فروش مانند سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ارائه می دهند بهره مند شوند.
می توان کارهای تکراری را به نرم افزارCRM سپرد و در وقت نیروی فروش صرفه جویی نمود تا پرسنل فروش بتوانند سطح بالاتری از کارها را که به کسب و کار منفعت می رساند انجام دهند. به وسیله فناوری و استراتژی های ساختار یافته می توان معاملات بزرگی را در مدت زمان کوتاهتری انجام داد.
فرایندهای بازاریابی را به کمک ابزارهای هوشمندی مانند نرم افزار CRM سرعت ببخشید با چهار روش که عبارتند از:
1- مشتریان بالقوه مناسب را جذب نمایید.
حجم بالایی از مشتریان بالقوه ارتباط مشتقیم به حجم بالای فروش ندارند. شما می خواهید مشتریان بالقوه با کیفیت که به محصولات و خدمات شما علاقمند می باشند را جذب نمایید. با این کار شما اطمینان پیدا می کنید که مدت زمانی که صرف سرمایه گذاری بر روی مشتریان بالقوه کرده اید باعث یک کسب و کار سودمند شده اید.برای شناسایی مشتریان بالقوه ارزشمند می توانید از فیلترهای ویژه ای استفاده کنید مثلاً یک فرم پرسشنامه برای شناخت سازمان، اهداف و نیازها طراحی نمایید.برای جذب مشتریان قدرتمند یک بانک اطلاعاتی یکپارچه از مشتریان هدف و نیازهای آنها داشته باشید.

 

 

 

 


2- با ارزش ترین مشتریان خود را شناسایی کنید.
توسط سیستم CRM می توان ارزش مشتری بالقوه بر اساس جذابیت، میزان علاقمندی و آمادگی برای خرید را ارزیابی کنید پس بخش فروش می داند با هر مشتری بالقوه چه کند و چه فرایندی را دنبال کند و می تواند توسط خصوصیت قیمت گذاری سیستماتیک سیستم CRM بر اساس ارزش مشتریان بالقوه پیشنهاد قیمت دهد.
3- آنها را تغذیه کنید.
هنگامی که مشتریان را درقیف فروش خود در اختیار دارید تلاش کنید در این مسیر ارتباط منظم و پیوسته ای با مشتریان داشته باشید چون موجب نگه داشتن علاقه مشتریان در یک سطح مناسب می گردد.
4- به شکلی پیوسته فرایندهای بازاریابی خود را بهبود ببخشید.
با تحلیل اطلاعات و شاخص های بازاریابی و فروش به طور پیوسته، فرایندهای بازاریابی خودتان را بهینه و پالایش نموده و بازگشت سرمایه را سرعت ببخشید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ بهمن ۹۵ ، ۱۵:۲۸
نسیم حبیبی