CRM

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان

CRM

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵ ق.ظ

تجارت الکترونیک در ایران

تجارت الکترونیک در ایران

امروزه تجارت جهانی بدون تجارت الکترونیکی بی معناست، در ایران نیز با توسعه زیر ساخت های ارتباطات شتاب قابل ملاحظه ای در توسعه تجارت الکترونیک داشته ایم .

با توجه به آمارهای ذیل می توان به این نتیجه رسید که استقبال از اینترنت موبایل دارای چند برابری نسبت به روش های دیگر می باشد .

ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران 97% است . در حالیکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در ایران 38 % است .

تعداد سیم کارت های صادر شده 150 میلیون است که از این بین 75 میلیون سیم کارت فعال داریم که تقریبا 20 میلیون نفر اینترنت موبایلی دارند .

تعداد خطوط اینترنت از طریق تلفن ثابت (ADSL) 9 میلیون است .

پهنای باند مصرفی در 8 ماه گذشته 55 برابر شده است .

مصرف از سال 1394 به سال 1392 سه برابر شده است با رشد 300% .

امروزه مولفه های تجارت الکترونیک را می توان بر پایه سیستم های BI  و  CRM و SCM و ERP بنا نهاد .

مزیت های تجارت الکترونیک :

  • عدم محدودیت فیزیکی عدم محدودیت زمانی (در هر زمان از روز امکان ارتباط وجود دارد)
  • هزینه های بسیار مناسب و پایین نسبت به روش های سنتی
  • به اشتراک گذاشتن تجربیات در شبکه های اجتماعی
  • معرفی و تبلیغ محصولات با روش های کم هزینه و اثربخش
  • ایجاد یک زنجیره تامین کوتاه با هزینه های حداقلی
  • عدم محدودیت در تعداد محصولات و یا شاخه های فعالیت
  • افزایش سرعت دسترسی
  • امکان مقایسه و انتخاب بهتر
  • کاهش هزینه ها در ابعاد (کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه های حمل و نقل، کاهش میزان آلودگی و ...)
  • ارائه خدمات پس از فروش سریعتر و دقیق تر
  • دریافت نظرات و انتقادات و پیشنهادات و نظرسنجی
  • تحلیل های دقیق تر از اطلاعات بازار و عکس العمل های مشتریان
  • امکان هوشمندسازی اطلاعات و تحلیل های مدیریتی
      تهیه و تنظیم : ایده پرداز طلوع
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۳۵
نسیم حبیبی
يكشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰ ب.ظ

کارت وفاداری چیست؟


کارت وفاداری چیست؟

یکی از ابزارهای وفاداری، کارت های وفاداری می باشد. این کارت ها به پشتوانه یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) اطلاعات خرید، امتیاز، میزان شارژ مشتری را نگهداری می نمایند. به عبارت دیگر علاوه بر کالا و خدمات یک هدیه اضافه دریافت می کند که از طریق آن می تواند به واسطه وفادار ماندن به سازمان منافع بیشتری کسب نماید. در حقیقت این سیستم به ما کمک می کند تا تکرار خرید را در مشتریان خود افزایش دهیم کارت وفاداری یا همان Loyalty Card همواره توسط مشتری حفظ خواهد شد و می تواند با اضافه کردن هدایای بیشتر با عناوین مختلف ارزش آن را بالا برد .

این کارت می تواند همواره در کیف پول مشتری باقی بماند و با هر بار باز کردن این کیف پول و دیده شدن حتی گذری این کارت، یک یادآوری مجدد انجام می شود .

 کارت وفاداری یک بیلبورد است در کیف مشتری

با استفاده از این کارت می توان به مرور زمان بانک اطلاعات قوی و ارزشمندی از مشتریان وفادار ایجاد نمود که در زمان بحران ارزش واقعی آن مشخص خواهد شد . در کارت وفاداری می توان زیر ساخت شبکه فروش مویرگی را هم توسعه داد . بواسطه دادن امتیاز به مشتریانی که مشتری جدید معرفی می کنند در حقیقت شبکه فروش مویرگی به صورت تبلیغات دهان به دهان توسعه خواهد یافت .

کارت وفاداری در هر بار مراجعه مشتری به فروشگاه یا شبکه فروش ما توسط ریدرهای متصل به CRM شناسایی شده و پرونده و سوابق مشتری در اختیار فروشنده قرار خواهد گرفت در این شرایط داشتن اطلاعات بیشتر مثل روانشناسی مشتری یا علایق مشتری می تواند در فروش بیشتر و بهتر کمک نماید .

اتصال سامانه های دیگر ارتباطی مثل پیامک و یا ایمیل و یا اتصال به باشگاه مشتریان به صورت سیستم های یکپارچه نیز می تواند ارتباط با مشتریان و یادآوری های منظم را به ارمغان بیاورد.

حتی استفاه از تاریخ های موثر مثل تاریخ تولد، تاریخ ازدواج ، تاریخ تولد اعضای خانواده و غیره نیز تاثیر به سزایی در استحکام کارت های وفاداری خواهد داشت .

کارت های وفاداری با لوگو و نام برند سازمان در اختیار مشتری قرار می گیرد و با توجه به تحت وب بودن این سامانه می تواند فروشگاه های زنجیره را هم به صورت یکپارچه از تمامی شعبات یک برند یا شرکت خرید انجام دهد و از مزایای آن بهره مند شود.

تهیه و تنظیم :ایده پرداز طلوع

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۴۰
نسیم حبیبی
شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳ ق.ظ

صندوق فروشگاهی و crm

صندوق فروشگاهی و CRM

 

آیا در فروشگاه هایی که قصد استقرار نرم افزار CRM را دارند نیاز به یکپارچه سازی صندوق فروشگاهی با CRM داریم؟

 

هدف از استقرار CRM در یک فروشگاه چیست؟

 

آیا CRM می تواند منجر به تکرار خرید یک مشتری از فروشگاه شود؟

 

آبا با استفاده از CRM می توان سبد کالا و یا کالای جدید را به مشتری پیشنهاد داد؟

 

 

 

 

مهمترین هدف برای هر فروشگاه بالابردن سود می باشد . بسیاری از امکانات در یک فروشگاه محدود می باشد انبار فروشگاه، تعداد پرسنل فعال در فروشگاها ولی تعداد مشتریان و یا تعداد خرید هر یک از مشتریان می تواند افزایش یابد اگر یک مشتری یک بار از شما خرید کرد می تواند خرید خود را تکرار نماید. سیاست های حفظ و نگهداری مشتریان می تواند به این نتیجه ختم شود ابزار CRM که به صندوق فروشگاه متصل میباشد می تواند حجم خرید مشتری ، نوع خرید مشتری ، زمان خرید مشتری و ... را به سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان CRM  منتقل نماید .حال هر فروشگاه با توجه به نوع محصول و محدوده ی قیمتی و یا الگوی خرید خانوار می تواند سیاست های تشویقی را اعمال نماید .

 

در صورتی که CRM به صندوق متصل نباشد نمی توان به صورت آنلاین و در زمان خرید مشتری از امتیازات و یا تخفیف های هر مشتری جهت جذب و نگهداری آن استفاده نمود .

 

در حقیقت بدون اتصال به صندوق این سیستم ناقص بوده و هدف اصلی CRM را برآورده نخواهد کرد .

 

با استفاه از اتصال به CRM به صندوق فروشگاهی عملا ما از کلیه سوابق خرید یک مشتری و الگوهای مصرف او مطلع خواهیم شد.درک این الگو می تواند به ما کمک کند تا در ارائه خدمات به مشتری به صورتی که برای هر مشتری یک پیشنهاد ویژه داشته باشیم و در نهایت مشتری خود را شگفت زده نماییم .

 

هم اکنون با استفاده از امکانات کامل موجود در صندوق های فروشگاهی می توان کلیه فرآیند فروش صدور فاکتور ، اتصال به بارکد خوان و چاپ فاکتور را به راحتی به همراه کارت وفاداری مشتری در زمان خرید ترکیب نمود و به صورت Online  در Cashier تخفیف یا امتیازات مربوط به هر مشتری را اعمال نمود .

 

در صورتی که در یک فروشگاه از بن های تخفیفی نیز استفاده شود در این سیستم که به صورت یکپارچه می باشد می توان توسط صندوق دار در زمان خرید از این بن ها استفاده نماید.

 

تهیه و تنظیم :ایده پرداز طلوع

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۴۳
نسیم حبیبی